Hej Norge!

Idag tog jag bussen "hem". Jag gick över gränsen till Norge för att besöka några av familjen. Ja, jag är halv norsk.. nej, det var inte riktigt. 
Det var en glädje och och säga hej till Susanne. Det har varit alltför länge sedan jag senast besökte hon och hennes familj. Vi pratade en hel del, medan vi njöt av solen. Mamma till Susanne, Kjersti, gjorde en vacker middag för oss. Vi serverades stekt ris, lamm och grönsaker, och det smakade så sött i vårsolen. Efter middagen tog Susanne och jag diska, och medan vi gjorde detta, gick hennes mamma ut.
När vi hade huset för oss själva, satte vi kurs för Grease Soundtracks full slam vid musiksystemet, och sjöng som crazy fåglar. Kjersti kom hem efter tre eller fyra timmar, efter å ha varit i affären. Hon hade köpt jordgubbar och vaniljglass att vi alla åt av den (hela familjen av Susanne och jag) till efterrätt. Att säga det smakade! Jag kan inte minnas senaste gången jag hade det så skönt .. Måste få erkänna och säga att det var så underbart att se sin bästa vän igen efter så länge! Jag hoppas att den här gången kommer det att finnas så länge tills nästa gång vi träffas igen.

Naturligtvis var Susanne och jag tvungen att skapa vår egen roliga.. Påsk liljor och en gammal vinflaska är alltid bra att spela med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0